A vadonatúj Subaru XV és Impreza maximális, ötcsillagos értékelést kaptak az Euro NCAP 2017-es töréstesztjén
- A vadonatúj Subaru XV és Impreza modellek maximális, ötcsillagos összesített értékelést kaptak az Euro NCAP 2017-es töréstesztjén
- Az Euro NCAP immár zsinórban hatodszor*1 jutalmazta maximális, ötcsillagos értékeléssel a Subarut
- Mind az XV, mind pedig az Impreza a Subaru eddigi legjobb eredményét érte el a felnőtt utasok védelme*2 és a gyalogosok védelme*3 terén
Brüsszel, 2017. november 29. – A Subaru Corporation európai leányvállalata, a Subaru Europe ma bejelentette, hogy a vadonatúj Subaru XV és Impreza modellek (európai specifikáció) egyaránt maximális, ötcsillagos összesített értékelést kaptak a 2017-es Európai Újautó Értékelő Program (Euro NCAP)*4 biztonsági teljesítményt vizsgáló tesztjén.
A vadonatúj Subaru XV és Impreza mind a négy vizsgált területen (felnőtt utasok védelme, gyermek utasok védelme, gyalogosvédelem, biztonsági rendszerek) kimagasló, jóval a minimálisan meghatározott érték fölötti pontszámot szerzett, és mindkét autó figyelemre méltó összesített eredményt ért el.
A vadonatúj Subaru XV és Impreza az első olyan modellek, amelyek az új Subaru Globális Padlólemezre (SGP) épülnek, amit a vállalat mérnökei kifejezetten a magasabb szintű biztonsági teljesítmény, vezetési élmény és rugózási kényelem szempontjai szerint terveztek. Az SGP alkalmazásával jelentős mértékben nőtt a karosszéria és a futómű merevsége (elöl az oldalirányú hajlító szilárdság 90 százalékkal, a torziós szilárdság 70 százalékkal, az első futómű merevsége 70 százalékkal, a hátsó segédkeret szilárdsága pedig 100 százalékkal), emellett pedig az új modellek az ütközési energia elnyelésében is 40 százalékkal jobb teljesítményt nyújtanak, mint elődeik.
A vadonatúj Subaru XV és Impreza modellek felszereltségében 7 légzsák található (köztük egy SRS térdlégzsák a vezetőoldalon), az áttervezett biztonsági öv csatja pedig mérsékli a sérülések súlyosságát és jobb védelmet nyújt az utasoknak egy ütközés esetén.A Subaru hatékony EyeSight vezetéstámogató technológiája alapfelszereltségként kerül a vadonatúj XV és Impreza modellekbe, amelyek így kiváló teljesítményt nyújtottak az Euro NCAP önálló vészfékezést vizsgáló tesztjén – mind az úton feltűnő más járművek, mind a gyalogosok esetében. Az EyeSight vezetéstámogató technológia két digitális sztereokamerával figyeli a forgalmat, és ütközésveszély esetén figyelmezteti a vezetőt, szükség esetén pedig fékez, hogy segítsen elkerülni az ütközést vagy mérsékelni a baleset súlyosságát. Az EyeSight rendszer más téren is segítséget nyújt, figyelmeztetve a vezetőt, ha az autó elkezd kisodródni a sávból, és segítve neki, hogy járművét a kijelölt forgalmi sávban tartsa.
“Nagyon örülünk, hogy legutóbbi tesztjein az Euro NCAP öt csillaggal jutalmazta az új Subaru XV és Impreza modelleket,” nyilatkozta Masamichi Kudo, a Subaru Europe elnök-vezérigazgatója. “A biztonság a Subaru legfontosabb értéke, és büszkék vagyunk rá, hogy két új autónk kimagasló biztonságát világszerte elismerik – ahogy most Európában is. Ez már zsinórban a hatodik alkalom, amikor a Subaru megszerzi az Euro NCAP rangos, ötcsillagos értékelését, hiszen 2009-ben a Legacy, 2011-ben a Subaru XV, 2012-ben a Forester, 2014-ben az Outback, 2016-ban pedig a Levorg kapott ilyen elismerést.
*1: A 2009-2017 között tesztelt modellek esetében*2: A Subaru XV és Impreza 94 százalékos eredmény ért el az Euro NCAP legújabb vizsgálati módszerei szerint végrehajtott ‘felnőtt utasok védelme’ tesztjén
*3: A Subaru XV 84 százalékos eredmény ért el az Euro NCAP legújabb vizsgálati módszerei szerint végrehajtott ‘gyalogosvédelem’ tesztjén Az Impreza 82 százalékos eredmény ért el az Euro NCAP legújabb vizsgálati módszerei szerint végrehajtott ‘gyalogosvédelem’ tesztjén
*4: Független intézet, amelynek tagjai európai kormányok, valamint európai közlekedési és fogyasztóvédelmi szervezetek képviselői
A vadonatúj Subaru XV és Impreza modellek világszerte számos rangos elismerést kaptak már biztonságukért. Mindkét új modell (japán specifikáció) 3 díjat nyert a Japán Újautó Értékelő Program (JNCAP) töréstesztjein. Az első ilyen alkalom az volt, amikor mindkét új modell ötcsillagos értékelést kapott a biztonsági vizsgálaton. A második elismerés a 2016-2017-es Nagydíj volt, amit azért kaptak, mert minden idők legjobb biztonsági eredményét érték el (199,7 pontot a maximális 208-ból). Végül pedig mindkét új modell megkapta a Különdíjat is a (Japánban) alapfelszereltségként kínált gyalogosvédő légzsákért.
Miután az új Subaru XV, valamint az Impreza megjelentek az USA piacán, a Közúti Biztonsági Biztosító Intézet (IIHS) a 2017 TOP SAFETY PICK+ (a legbiztonságosabb választás) címet ítélte oda az autóknak. Az IIHS egy független, nonprofit tudományos-oktatási szervezet, amelynek kitűzött célja a közlekedési balesetek következményeinek (halálesetek, személyi sérülések és vagyoni károk) mérséklése az amerikai utakon.
A Subaru Europe NV/SA
A Subaru Europe NV/SA a Subaru Corporation, a Subaru járművek japán gyártójának száz százalékos tulajdonú leányvállalata. A Subaru Europe központja a belgiumi Zaventemben található, és a vállalat az európai Subaru-importőrök központi szervezeteként működik, számos módon támogatva a kereskedelmi hálózatot. E támogatások közt szerepel a termék- és szervizoktatás, az értékesítési- és brand marketing, a termék marketing, a piackutatás és a PR, valamint az eredeti Subaru alkatrészek és tartozékok fejlesztése, tesztelése és disztribúciója.