Hátrameneti automatikus fékezés (RAB)

Tolatáskor az RAB rendszer szonárérzékelőkkel figyeli a Forester mögötti területet, és ütközésveszély esetén előbb figyelmezteti a vezetőt, szükség esetén pedig a motorvezérlés korlátozásával vagy a fékek működtetésével be is avatkozik.

Hátsó radarrendszer (SRVD)

Az SRVD (Subaru hátsó járműészlelő rendszer) radarok használatával figyelmezteti a vezetőt, ha sávváltáskor egy másik jármű van a holttérben, és akkor is jelez, ha tolatás közben keresztirányból egy másik jármű közeledik.

Automatikus járműmegtartó rendszer (AVH)

Az AVH helyben tartja a járművet, ha pl. piros lámpánál megáll, és leveszi a lábát a fékpedálról. Ha rálép a gázpedálra, az automatikus fékezés kiold, és máris folytathatja az útját.

Kiváló manőverezhetőség

A Subaru globális padlólemeznek köszönhető alacsonyabb súlypont, a továbbfejlesztett futómű és a megnövelt szilárdság összességében olyan járművet eredményeznek, amely azonnal reagál, ha a baleset megelőzése érdekében hirtelen elkerülő manővert kell végrehajtani.

Aktív nyomatékvezérlés

Kanyarodás közben az aktív nyomatékvezérlő rendszer lefékezi a belső íven haladó kerekeket, amelyekre kevesebb forgatónyomatékot továbbít; ezzel egy időben több nyomatékot küld a külső kerekekre, ezért az autó határozottabban és precízebben kanyarodik.

Járműdinamikai vezérlőrendszer (VDC)

A járműdinamikai vezérlőrendszer érzékelők sokaságával figyeli és elemzi, hogy az autó a vezető által kijelölt íven halad-e. Ha a kerekek megcsúsznak, vagy a nagy sebesség miatt az autó sodródni kezd, a rendszer úgy módosítja az AWD rendszer nyomatékelosztását, az e-BOXER rendszer teljesítményét, valamint az egyes kerekekre jutó fékerőt, hogy a jármű a kijelölt íven maradjon.

Gyűrű alakú karosszéria-megerősítések

A gyűrű alakú merevítő vázak hatékonyan erősítik az utascella tetejét, ajtóit, a tetőoszlopokat és a padlót. Ez a kialakítás hatásosan vezeti és nyeli el egy esetleges becsapódás energiáját, megvédve az utasokat a sérülésektől. A szerkezet növeli a karosszéria torziós merevségét, ugyanakkor megőrzi annak csekély tömegét.

SRS légzsákok

A vadonatúj Foresterben összesen kilenc légzsák található; a vezetőülés középső légzsákja fokozza az oldalsó ütközések elleni védelmet, a megnövelt frontális ütközésbiztonság érdekében az első utasülés pedig üléspárna légzsákkal rendelkezik.

Remek kilátás

A biztonságra tervezett vadonatúj Forester a jobb láthatóságot helyezi előtérbe a mindennapi vezetési helyzetekben. A tisztább rálátás segít korán felismerni az akadályokat, így a vezető minden utazás során nyugalmat érezhet.

LED kanyarlámpák

A LED-es kanyarlámpák segíthetnek megelőzni az éjszakai baleseteket kereszteződésekben. Balra vagy jobbra kanyarodva fényesen megvilágítják a haladási irányban lévő területet, segítve a gyalogosok és kerékpárosok korai észlelését.

Kanyarkövető fényszóró (SRH)

A LED fényszóró fénycsóvájának iránya a kormány elmozdításával változik, ezzel növelve a belátható területet és a biztonságot pl. kanyargós országúton közlekedve.

Vészhelyzeti járműmegállító rendszer (EDSS)

Ha a rendszer azt észleli, hogy a vezető hosszabb ideje nem fogja a kormányt, pl. egészségügyi vészhelyzet miatt, az EDSS automatikusan teljesen megállíthatja a járművet. Ez segíthet megelőzni a baleseteket, és hozzájárul mind az utasok, mind a többi közlekedő biztonságához.

Automatikusan elsötétülő visszapillantó tükör

Az automatikusan elsötétülő visszapillantó tükör éjszakai vezetés közben javítja a kényelmet és biztonságot azáltal, hogy tompítja a hátul lévő járművek fényszórói által okozott vakító hatást.

Fékrendszer

A Forester blokkolásgátlóval (ABS) és elektronikus fékerőelosztóval ellátott négy tárcsafékes fékrendszerrel rendelkezik, amelynek köszönhetően még terhelt állapotban is optimális az egyes kerekekre jutó fékerő. Vészhelyzetben a Forester vészfékasszisztens és vészfékfelülíró rendszerrel gondoskodik a maximális fékteljesítményről.

Az utaskabin védelme

Ha az Ön biztonsága a tét, a Subaru nem elégszik meg a hagyományos megoldásokkal. Frontális ütközés esetén a SUBARU BOXER erőforrás és a sebességváltó az utasok maximális védelme érdekében leválik és eltávolodik az utascellától.